Een 9+ kandidaat ervaring

De optimale kandidaatervaring

Als organisatie wil je altijd de meest optimale kandidaatervaring bieden. Wanneer je dit niet doet dan loop je het risico kandidaten te verliezen of als organisatie reputatieschade op te lopen. Insighters helpt organisaties bij het bouwen en bieden van de '9+ kandidaatervaring'.

Ontwerpen van de kandidaatreis

De eerste stap in het creëren van de optimale kandidaatervaring is het ontwerpen van de 'kandidaatreis'. Middels een workshop gefaciliteerd door een senior Insighter brengen we eerst in kaart wat de (ongemanagede) kandidaatreis nu is. Vervolgens ontwerpen we op basis van 'best practices' de ideale kandidaatreis die het best past bij de kandidaat en de organisatie. 

De uitkomsten van de workshop worden goed onderbouwd vastgelegd in het 'kandidaatreis canvas'. Hierbij worden alle belangrijke 'touchpoints' duidelijk beschreven en daarnaast ook wat er nodig is om de kandidaatervaring daadwerkelijk te kunnen bieden.

Insighters zijn alleen aanwezig wanneer zij workshops moeten faciliteren en werken verder grotendeels remote. Geen interimmers dus die veel uren schrijven maar een kostenefficiënte aanpak.

Meten van de kandidaatervaring

"Dat wat je niet meet kun je ook niet managen". Insighters helpt organisaties bij het opzetten van een meetmethodiek voor de kandidaatervaring. Met behulp van voorbeeld survey templates en dashboards zetten we samen met de opdrachtgever in korte tijd een zeer effectieve meetmethodiek neer waardoor organisaties in control komen op hun kandidaatervaring.

Wil je een keer vrijblijvend sparren over de candidate experience maak dan gebruik van onderstaande button en we nemen snel contact met je op.

Vrijblijvend sparren

Recruitment & Employerbranding Inzichten

Je kent het wel: je weet dat goed sourcen het verschil maakt, maar je agenda zegt iets anders. Tussen intakegesprekken, stakeholdercalls en assessmentdebriefs door, is er simpelweg te weinig tijd om structureel je ideale kandidaten te vinden én te benaderen. En áls je de tijd vindt, kost het vaak veel meer moeite dan gehoopt. Wat als je dit slimmer aanpakt?

We zijn er inmiddels wel achter: “we bieden een marktconform salaris en een gezellige werksfeer” gaat niemand meer overtuigen. De strijd om talent vraagt om scherpte. Om focus. En vooral: om relevantie.

Je hebt het proces afgerond. De vacature is ingevuld. De kandidaat is gestart. En dan… op naar de volgende? Niet als je serieus werk wil maken van klantgericht werken. Want juist in die laatste fase—de evaluatie—zit goud.