De arbeidsmarkt is krap en zal dat nog voor een aantal jaren blijven. Sowieso is echt talent altijd schaars, talent dat je nodig hebt om als organisatie succesvol te zijn. Hoe kun je er nu voor zorgen dat je structureel succesvol bent in het aantrekken van nieuw talent of bestaand talent behouden?
Insighters ondersteunt organisaties bij het ontwikkelen van slimme arbeidsmarktstrategieën. Wat hier ons in kenmerkt is dat we strategisch denken om tot pragmatische oplossingen te komen die ook daadwerkelijk resultaat geven. Daarnaast werken wij altijd vanuit data/inzichten die onze opdrachtgevers al hebben of die we voor hen verzamelen. Dit om te voorkomen dat er vanuit aannames de verkeerde keuzes gemaakt worden. Als laatste werken wij altijd met onze eigen strategiemodellen die we de afgelopen twintig jaar ontwikkeld hebben en die zich ook in de praktijk bewezen hebben.
Insighters ondersteunt organisaties op vier strategische thema's die leiden tot succes in de arbeidsmarkt.
Wij positioneren de organisatie als werkgever op basis van een authentieke en onderscheidende waardenset.
Wij bouwen succesvolle doelgroep communicatie plannen om favoriete werkgever onder een doelgroep te worden.
Wij ontwikkelen succesvolle jobmarketing tactieken zoals referral, online posting, events en sourcing.
Wij zorgen voor een 9+ kandidaatervaring op basis van candidate experience marketing technieken.
Je kent het wel: je weet dat goed sourcen het verschil maakt, maar je agenda zegt iets anders. Tussen intakegesprekken, stakeholdercalls en assessmentdebriefs door, is er simpelweg te weinig tijd om structureel je ideale kandidaten te vinden én te benaderen. En áls je de tijd vindt, kost het vaak veel meer moeite dan gehoopt. Wat als je dit slimmer aanpakt?
We zijn er inmiddels wel achter: “we bieden een marktconform salaris en een gezellige werksfeer” gaat niemand meer overtuigen. De strijd om talent vraagt om scherpte. Om focus. En vooral: om relevantie.
Je hebt het proces afgerond. De vacature is ingevuld. De kandidaat is gestart. En dan… op naar de volgende? Niet als je serieus werk wil maken van klantgericht werken. Want juist in die laatste fase—de evaluatie—zit goud.