Onderzoek als basis voor arbeidsmarkt-succes

Boek een online meeting

Arbeidsmarktonderzoek

Zonder inzicht in de arbeidsmarkt is één ding zeker: een succesvolle arbeidsmarktstrategie ontwikkelen wordt lastig. Het gevolg hiervan is dat je als organisatie:

  • Niet de juiste nieuwe collega's kan aantrekken.
  • Niet tijdig nieuwe collega's kan aantrekken.
  • Niet het gewenste aantal nieuwe collega's kan aantrekken.

Het verkrijgen van betrouwbare en toepasbare inzichten in de arbeidsmarkt is de eerste stap om nieuw talent juist wel effectief aan te trekken voor jouw organisatie. Insighters is al bijna twintig jaar dé autoriteit op het gebied van arbeidsmarktonderzoek in Nederland. Met onze unieke aanpak bieden we niet alleen betrouwbare onderzoeksresultaten, maar zorgen we ervoor dat deze ook daadwerkelijk toepasbaar zijn voor jouw organisatie. 


Hieronder vind je meer informatie over onze onderzoeken. Heb je een specifieke onderzoeksvraag? Klik op de onderstaande button en wij plannen graag een online meeting om de mogelijkheden te bespreken!

Boek een online meeting

Onze onderzoeken

Doelgroep onderzoek

Krijg diepgaande inzichten in lastig te werven doelgroepen en trek ze succesvol aan voor jouw organisatie. Lees meer.

Imago onderzoek

Krijg waardevolle inzichten in het arbeidsmarkt imago van jouw organisatie en het verbeterpotentieel hierin. Lees meer.

Campus onderzoek

Krijg een helder beeld hoe je studenten/starters kunt bereiken en bewegen richting jouw organisatie. Lees meer.

Recruitment & Employerbranding Inzichten

Je kent het wel: je weet dat goed sourcen het verschil maakt, maar je agenda zegt iets anders. Tussen intakegesprekken, stakeholdercalls en assessmentdebriefs door, is er simpelweg te weinig tijd om structureel je ideale kandidaten te vinden én te benaderen. En áls je de tijd vindt, kost het vaak veel meer moeite dan gehoopt. Wat als je dit slimmer aanpakt?

We zijn er inmiddels wel achter: “we bieden een marktconform salaris en een gezellige werksfeer” gaat niemand meer overtuigen. De strijd om talent vraagt om scherpte. Om focus. En vooral: om relevantie.

Je hebt het proces afgerond. De vacature is ingevuld. De kandidaat is gestart. En dan… op naar de volgende? Niet als je serieus werk wil maken van klantgericht werken. Want juist in die laatste fase—de evaluatie—zit goud.